Sunday, June 13, 2010

Introduction.

Alhamdulillah syukur...salam kepada semua,harap sihat walafiat disamping orang tersayang dan keluarga tercinta.Benarkan saya ber'AKU' disini..hehe...Firstly aku nak introduce pasal diri aku nie..hehe(saje nak glamor jap)..

Nama diberi Fatimah binti Muhammad..Kat rumah family aku semua panggil aku "kakak"..nak taw sebab ape?..sebabnye aku adalah anak perempuan yang sulung dalam family...aku ade 3 orang abang (along,angah,alang) dan seorang adik perempuan (ecah)  yang kadang-kadang sekepala dengan aku..Masa zaman sekolah dulu membe-membe panggil "Timah"..agak kemelayuan dan terserlah kelembutan dan kesopanan nama aku tu..hahaha..Bile aku dapat masuk universiti,aku perkenalkan diri aku sebagai "Tim"..agak comel la kn...hahaha...


inilah aku masa zaman sekolah dulu..


nie mase aku sem 4 kt uitm perak..


Laa..lupe nak bagitaw pasal perjalanan pembelajaran aku..k! xpe2..ade mase lagi korang nak baca entri aku kan walaupun aku taw xde org nak baca..tp biarlah..bak kata kawan aku Norsyakila " ade aku kesah"...aku sebenarnye nak memantapkan penggayaan penulisan aku  nie aje...hahaha

Ok..aku nak mulakan dari tadika dulu...hehehe semua budak yang umornye da cukup 5 atau 6 tahun akan masuk zaman pra-sekolah,aku pon x terkecuali.Aku masok tadika mase umor aku 6 tahun,mak aku daftarkan aku kat Tadika kemas Paya Jaras.

Mase sekolah rendah plak aku sekolah kat Sekolah Kebangsaan Sungai Pelong (SKSP),aku menuntut ilmu disitu dari darjah 1 sampailah darjah 6.Kalo korang nak taw sekolah nie da lame dah sebenarnye,dari zaman abah aku sekolah lagi.Ade banyak kisah suka-duka mase aku kat sekolah tu..nanti aku ceritakan eh..


Sekolah Kebangsaan Sungai Pelong
(1996-2001)



Sekolah menengah aku dekat sebelah Pasaraya The Store,namanya  Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Baru Sungai Buloh (SMKBBSB)..atau bagi maksud lainnya adalah "sekolah menengah kebangsaan  budak baik sememangnya baik"..hahaa..kat sekolah nie..PERGH!!! TERBAIK..aku sekolah kat sini dari tingkatan 1 sampai lah tingkatan 5..aku paling suke mase aku tingkatan 5 DINAMIK/2006..budak-budak kelas memang gile-gile + cikgu-cikgu yang sporting abis...aku ade sejarah yang tak boleh dilupakan kat sekolah nie...nanti aku ceritakan eh...hehehe



SMK Bandar Baru Sungai Buloh
(2002-2006)

Lepas dapat result  SPM yang agak memuaskan...aku dapat la tawaran belajar ke tingkatan 6 kat Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Gading (SMKBG)..aku sedih sebab x dapat sambung blaja kat universiti macam kawan-kawan aku yang lain..oleh itu aku bertekad nak belajar bersungguh-sungguh..Aku pilih kelas 6B3 sebab ade favourite subjek aku "prinsip akaun"...huhu...tp sayang..aku sekolah kt sini 3 bulan je..nak taw sebab ape??? sebab aku dapat tawaran Politeknik Port Dickson untuk intake bulan 1 2008 ,dapat kos yang aku minat plak tu...semestinya "AKAUN"...


SMK Bukit Gading 
(Mei-Ogos 2007)

Aku da berangan-angan nak sambung belajar kt poli ,dalam diam-diam dan x disangka-sangka.....jeng jeng jeng..aku dapat tawaran sambung belajar kat universiti..memang aku x tolak la kan...sape xnak masuk universiti oi...hehe...kat surat tawaran tu terpamernya kos yang aku xtaw ape kebendenye tu... DIPLOMA SAINS GEOMATIK (SISTEM MAKLUMAT GEOGRAFI)..puaslah semua sepupu-sepapat aku call,nak taw jugak ape bidang pekerjaan kos nie..hahaha...memang da rezeki agaknye..perkataan "geografi" tu memang aku minat dari tingkatan 3 lagi..sepupu aku bagitaw kos ni pasal ukor tanah..pergh..memang makanan aku la kn...aku menyahut seruan UiTM...(usaha,taqwa,mulia)hohoho...








Universiti Teknologi Mara (UiTM)
Kampus Seri Iskandar
(Dis 2007 - April 2010)




Dalam sedar x sedar aku dah habis sem 5 dah...masuk sem baru nanti aku naik sem 6..insyallah..aku dapat tempat praktikal kt "Geoinfo Services Sdn Bhd"...takutnye..(membilang hari)...

p/s: aku rasa cukup la kot pasal diri aku nie..korang taw skit-skit dulu la eh..hahaha..

5 comments:

muhamadfirdaus said...

Assalamualaikum...
ada yg ingin says kongsikan disini..
saya juga mendapat tawaran ke Politeknik Port Dickson awl 2008.. tp dalam jurusan elektrik dan eletronik.. tapi pada saat2 akhir penghantaran maklum balas borang poli di tepi peti surat, saya mendapat panggilan dari Ibu dimana telah sampai tawaran dari UiTM...

Fatimah Muhammad said...

wasalam..
waaa...kt dpt tempat yg sama la...
hehehehe

Nurul Rabi'atul Adawiyah said...

tima!!
aku pon paling suke kelas 5D!
love n miss u so much!!
muuah!

muhamadfirdaus said...

Betul tu.. Kita dpt tmpt yg sama.. Tp di UiTM bkn saja dpt tmpt yg sama, malahan course yg sama juga..

ku azniza ;) said...

tamellaa ahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...