Saturday, June 19, 2010

Kenangan @ pengalaman @ kemalangan?????? Part 1a

~Salam~

Selamat kembali ke sekolah semula wahai adik-adikku...Tidak dinafikan zaman sekolah memang best! Mase entri yang lepas aku ade cakap 'nak' ceritakan pasal cerita-cerita kat  sekolah dulukan...YA! kita mulakan sekarang... semua yang aku nak ceritakan ni adalah kenangan @ kemalangan @ pengalaman  yang memang akan aku ingat sampai bila-bila...hohohoho

OK..aku mulakan dari zaman sekolah rendah sampailah zaman universiti..

Pada tahun 2000,aku di Tahun 5. Mase tahun nie aku masuk Bola Jaring sekolah,aku jadi simpanan je,posisi aku C "center" sebab aku nie x berape tinggi nak jadi pertahanan...hahaha..Nak dijadikan cerita, disebabkan aku jadi simpanan, khidmat aku digunakan untuk jadi pembantu kepada budak-budak wakil sekolah mase pertandingan peringkat daerah..nak taw aku wat pe??? aku jadi AJK makanan, bagi dorang makan,bagi dorang minum,jege barang dorang dan lain-lain lagi.....eeeee


Disebabkan sekolah yang jadi tuan rumah tempat bertanding tu tak berapa jauh,cikgu wat keputusan naik kereta je,lagi pon mase tu kitorang ni kecik molek lagi...satu kereta himpit 6 orang...hehehe...


Ceritanya bermula disini sebenarnya,masa nak pergi ke tempat yang dituju,budak-budak yang nak main tu pergi dulu..tinggallah aku dengan 2 orang lagi budak yang "khidmat"nya digunakan untuk angkut plastik makanan dan beberapa kotak botol air mineral masuk dalam kereta,siap je keje kami masuk kereta, perjalanan pon bermula..keluar je simpang sekolah...PERGH!!!! kerata bersusun...oh tidak!! kesesakan lalu-lintas..baru aku perasan hari isnin keadaan memang macam nie..ape lagi aku amik peluang yang ada untuk melelapkan mata,mase sampai kat depan MSG... tetiba GEDEGANG!!!!! aku yang tersengguk-sengguk tesedar terus terbeliak, kereta yang cikgu aku bawak tu langgar belakang kereta mamat hensem sebab kereta tu asyik main brek aje.....hahaahaa...kemek kot...cikgu aku terus keluar membebel ape tah...siap! jalan...


Sampai je kat sekolah tu,budak-budak tadi da main satu game rupenya...merengek-rengek "cikgu lapar"...blahblah....penatnye!!! Lebih kurang pukol 3.00 petang kami bertolak pulang..LORH..aku ponteng sekolah agama rupenye...aduyai...Sesampai je kat rumah aku tengok jam pukol 6, misi utama aku cari katil...leganya..Aku sedar-sedar pukol 10 malam,selesai mandi aku kemas buku,sambung  tidur balik.

Pagi esoknye mak aku kejut bangun pagi..siap! minum susu, tggu bas..da sampai sekolah...aku dengan muke relaks tengok budak-budak kelas gelabah semacam..aik!!! pe kene nie..masing-masing pegang buku matematik..Yaa....subjek yang digeruni budak kelas aku... aku relaks lagi...aku kan COOL....hahaha

"Bangun!! Selamat pagi cikgu"...

cikgu matematik : Kelas..keluarkan buku latihan matematik kamu, saya nak tengok kerja sekolah yang saya                    tinggalkan untuk kamu semua semalam..
aku                    : ALAMAK.... bila mase cikgu nie tinggalkan plak....
cikgu matematik : siape yang tak siap datang depan bawak buku kamu.
aku                    : cool lagi...

dengan muka x bersalah..aku pon terhegeh-hegeh ke depan, dalam hati  "aku dikecualikan kot,kan semalam aku dah tolong die angkat barang untuk budak-budak bola jaring"...lagi pon semalam xde sape bagitaw aku pon..nak mesej aku rase zaman tu budak sekolah xde handphone lagi..da la sekolah agama aku ponteng..

cikgu matematik : HAH! FATIMAH..kamu pon x siap kerja sekolah...
aku                    : eeeerrrrrgggghhhh...
cikgu matematik : cube tengok...awak seorang je perempuan x siap kerja sekolah..saya x kira denda tetap denda..kamu semua ni da melampau..saya bagi muke skit kamu mula lah naik kepala...saya nak bagi pengajaran kat kamu nie...

Lalu, cikgu gesa penolong kelas beli manila kad kat kedai  buku depan kelas sebab ketua pon kene denda..hahahaa...Aku tengok cikgu tu khusyuk je tulis kat kertas manila kad,lepas tu die ikat tali kat manila kad tu..

cikgu matematik: ok..kamu semua beratur..saya nak kamu pergi setiap kelas tahun 5 dan tahun 6 sekarang!!!!

Disebabkan tetiba rase malu merajai diri,aku  hanya dudok di tepi barisan,cikgu tu ikat tali dekat budak kelas aku yang paling tinggi..nak taw x cikgu tulis ape??? jeng jeng jeng...


saya budak malas
saya tidak buat kerja sekolah
saya berjanji tidak akan malas lagi
blahblah....

lebih kurang macam tu la  bunyinye ...kami kene baca kat setiap kelas yang kami pergi...Sumpah aku malu....uwaaaa...bayangkan aku seorang je perempuan..MALU beb....mane nak letak muke, memang satu sekolah la cam aku..sampaikan waktu rehat pon aku kene gelak lagi...tapi aku tetap COOL..

Mulai hari itu,aku berjanji buat kerja sekolah  tiap-tiap hari....hahahaahahahahaahaha

p/s: orang kata malang tu x berbau..lain kali jangan cool sangat...





2 comments:

ku azniza ;) said...

lawak toi cte ang,,,,ahaha aku rasa ang da cte kat aku dlu hahah

muhamadfirdaus said...

hahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...